De opdrachtbrief van de korpschef

De wet van 26 april 2002 over de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten bepaalt in haar artikel 72 met betrekking tot de opdrachtbrief het volgende:

  • Dat het mandaat uitgeoefend wordt in overeenstemming met de opdrachtbrief en deze brief deel uitmaakt van het mandaatdossier;
  • Dat deze op voorstel van het betrokken personeelslid, mandaathouder (de korpschef) wordt vastgesteld door de door de Koning aangewezen overheid. Voor de eengemeentezone Voeren is dat de gemeenteraad;
  • Dat in deze de te bereiken doelstellingen van het mandaat zitten vervat evenals de ter beschikking gestelde middelen met dewelke die doelstellingen moeten worden nagestreefd;
  • Tenslotte dat deze in overeenstemming is met het nationaal veiligheidsplan en met het zonaal veiligheidsplan.

De opdrachtbrief van de korpschef van de PZ Voeren voor het mandaat van 2015-2020 werd door de gemeenteraad vastgesteld in haar zitting van 25 januari 2018 en overgemaakt aan de diensten van de Algemene Inspectie van de federale politie en van de lokale politie op datum van 30 januari 2018.

Meer info m.b.t. de opdrachtbrief  (enkel beschikbaar in Nederlands) kan verkregen worden bij het beleidssecretariaat van de lokale politie via het algemeen telefoonnummer 04/3819999 of via e-mail PZ.VoerenFourons.SRT@police.belgium.eu