Valse bankmedewerkers hebben tot op heden al heel wat senioren opgelicht in Vlaanderen.

Ook onze eigen senioren in Deerlijk en Harelbeke “werden en worden” niet gespaard en dat is toch wel zorgwekkend.
De politie doet wat het kan, maar het is niet eenvoudig om de toevloed aan helpdeskfraude een halt toe te roepen

Valse bankmedewerkers hebben tot op heden al heel wat senioren opgelicht in Vlaanderen.

De beste methode om deze oplichting de kop in te drukken is het sensibiliseren van de bevolking, en dan zekerlijk onze senioren, want deze zijn het favoriete doelpubliek van valse bankmedewerkers.

Weet dat :

  • Banken nooit bellen om problemen te melden.
  • Banken nooit vertrouwelijke informatie vragen zoals rekeninggegevens of pincode van uw bankkaart
  • Banken nooit aan huis langs komen om “het probleem” op te lossen.


Laat u niet vangen. Het is de oplichters louter om de bankkaart en bijhorende pincode te doen zodat ze het geld van de rekening kunnen afhalen of anderzijds dure aankopen kunnen verrichten.

SENSIBILISEREN IS DE BOODSCHAP

Maak dit item bespreekbaar bij senioren, familie, buren en vrienden