KLACHTEN ZONDER WACHTEN

Voor niet-dringende aangiftes, klachten en meldingen werken wij voortaan op afspraak. Dankzij deze nieuwe aanpak kunnen we onze inwoners een efficiëntere dienstverlening aanbieden met het oog op de uitdagingen van de toekomst.

Deze vernieuwing biedt vele voordelen, zowel voor de inwoners als voor de politiemedewerkers:

  • Je kan 24/7 een afspraak maken van elke locatie op een PC of mobiel toestel
  • Je verliest niet langer kostbare tijd in de wachtkamer. Je kiest immers het moment dat jou het beste past.
  • Je krijgt voorrang, wordt dus sneller geholpen en meteen door de juiste persoon. Bovendien wordt er voor elke afspraak voldoende tijd voorzien zodat we in alle rust naar jouw verhaal kunnen luisteren.
  • Je weet vooraf welke documenten nodig zijn voor je aangifte. Zo riskeer je niet langer om een extra trip naar het commissariaat te moeten maken.
  • Je geniet meer privacy
  • Ook onze inspecteurs winnen tijd en kunnen daardoor vaker aanwezig zijn op straat.

     

Hoe maak je een afspraak? Eenvoudig, online of telefonisch

postkaart

 Online:

  • Via deze link kom je in de agenda terecht.
  • Kies het feit waarvoor je wil langskomen. Opgelet! 1 feit per afspraak. Bvb: Doe je aangifte van verlies portefeuille, maar wil je daarnaast ook nog een andere aangifte doen, dan dien je 2 afspraken te registreren.
  • Selecteer een wijkcommissariaat en een afspraakmoment. Opgelet! Enkel de beschikbare momenten worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur niet meer staan, dan is dit afspraakmoment volzet of is het commissariaat gesloten.
  • Vul de gevraagde gegevens in.
  • Je krijgt een bevestiging van je afspraak via e-mail. Je krijgt eveneens een overzicht van de documenten of andere informatie die je dient mee te brengen. Indien je dat wenst, ontvang je ook een herinnering via e-mail. Via de herinneringsmail kan je de afspraak nog wijzigen of annuleren. 

 

OPGELET!

  • Je afspraak is pas definitief op het moment dat je een bevestigingsmail ontvangt.
  • Het maken van een afspraak staat niet gelijk aan het doen van een aangifte. Dat wil zeggen dat we op basis van de ingevulde gegevens geen onderzoek starten.
  • Wanneer je niet komt opdagen, gebeurt er verder niets met de gegevens die je ons verstrekte en zullen we jou ook niet contacteren voor een nieuwe afspraak.

     

Telefonisch:

Heb je geen internet of twijfel je of je wel aangifte moet doen? Dan kun je uiteraard telefonisch contact opnemen met jouw wijkcommissariaat tussen 8u en 19u  en op zaterdag tussen 9u en 13u:

  • Merelbeke:                         09 363 71 71
  • Destelbergen – Heusden:  09 363 72 72
  • Oosterzele:                        09 363 73 73
  • Melle:                                 09 363 74 74

Een medewerker geeft je graag advies en maakt eventueel voor jou een afspraak.

De mogelijkheid om langs te komen in het commissariaat blijft uiteraard bestaan.  Afhankelijk van de ernst en dringendheid, krijgen de mensen met afspraak voorrang.

Daarnaast willen we graag benadrukken dat de interventieploegen nog steeds 24/24 en 7/7 klaarstaan. Bij dringende hulp of een verdachte situatie, aarzel nooit en bel 101!

In de context van Covid-19 werd het digitaal loket tijdelijk uitgebreid met niet dringende aangiften. Misdrijven (ook gepleegd via het internet) die tijdelijk ook via het digitaal loket police-on-web kunnen aangegeven worden zijn:

  • slagen en verwondingen
  • bedreigingen
  • stalking / belaging
  • oplichting
  • diefstal zonder geweld
  • verlies van voorwerp / document (bv. autopapieren)

Bovendien kan u bij police-on-web zoals steeds online klacht indienen voor kleine misdrijven, uw alarmsysteem aanmelden en politietoezicht aanvragen voor uw woning tijdens uw vakantie of afwezigheid.

Labels