Boorddocumenten

Bij de inschrijving van elk voertuig en voor elke toegekende kentekenplaat, reikt de dienst inschrijving voertuigen (DIV) een inschrijvingsbewijs (CIM) uit.

Het CIM bewijst dat het voertuig in België werd ingeschreven. Dit document wordt opgestuurd per post naar het adres van de hoofdverblijfplaats van de aanvrager. Het inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen. Het deel "voertuig" dat steeds in het voertuig moet worden bewaard wanneer het voertuig op de openbare weg rijdt, stilstaat of geparkeerd wordt. En een tweede deel dat u thuis mag bewaren. Zelfs wanneer het voertuig niet meer ingeschreven is, moet de eigenaar van het voertuig het volledig document bijhouden.

Opgelet! De DIV heeft vastgesteld dat +/- 10 000 inschrijvingsbewijzen die via bpost verzonden werden, niet door de eigenaars in ontvangst werden genomen. Dit wil zeggen dat een groot aantal voertuigeigenaars niet over het goede inschrijvingsbewijs beschikken of gewoon zonder inschrijvingsbewijs rijden, wat niet mag!

Wie zijn inschrijvingsbewijs via bpost niet heeft ontvangen, wordt dringend verzocht contact op te nemen met de DIV op het volgende e-mailadres retour.div@mobilit.fgov.be. Gelieve duidelijk het kentekennummer te vermelden en hoe het inschrijvingsbewijs moet worden bezorgd (verzending per post aan het adres van de eigenaar) of in ontvangst zal worden genomen (afhaling aan de loketten in Brussel of in een antenne).

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Zennevallei via het contactformulier of telefonisch via 02 363 93 00.