Slachtoffer van cybercrime

Werd u slachtoffer van cybercrime en komt u bij ons een aangifte doen?

Bereid u zo goed mogelijk voor, zodat onze medewerkers u beter kunnen verder helpen:

Cybercrime

Checklist

  • Zorg dat u kunt aangeven wanneer de feiten hebben plaatsgevonden. 
  • Bezorg ons een overzicht van het totaal financieel nadeel dat u geleden heeft.
  • Wat is het rekeningnummer waar uw geld naartoe ging? Breng rekeninguittreksels of schermafdrukken van uw bankapp mee.
  • Werd u telefonisch/via SMS of app-bericht gecontacteerd? Vanuit welk oproepnummer/account werd er gebeld of contact opgenomen. Breng een screenshot of kopie van het oproepnummer van de verdachte en de berichten mee.
  • Heeft u op een link geklikt? Heeft u gegevens moeten ingeven op een website? Gelieve de volledige URL van de effectief bezochte website mee te brengen. U vindt deze in uw browserhistoriek die u terugvindt in het menu van uw browser.
  • Is er sprake van online aankopen? Breng (een foto van) de bankkaart mee of geef het kaartnummer op van de bankaart waarmee de verrichtingen gedaan werden en breng de rekeninguittreksels afgedrukt mee.

Labels