Digitale afsprakenagenda

Ma 27.11.2017 - 17:45

De lokale politie Blankenberge/Zuienkerke gaat vanaf 01 december 2017 een digitale afsprakenagenda in gebruik nemen. De burger kan vanaf dan, voor bepaalde materies, online een afspraak maken om aangifte te doen. Met het invoeren van een online afsprakenagenda willen we voor de burger lange wachttijden vermijden en kunnen we ook efficiënter werken.

Het gaat om aangiftes en meldingen waarvoor politie niet ter plaatse moet komen. Wie dringende politiehulp nodig heeft, moet uiteraard nog steeds een beroep doen op de noodnummers 101 of 112. Een slachtoffer kan een online een afspraak maken voor oa verlies van documenten, oplichting, gewone diefstal zonder verdachte, fietsdiefstal ….

Op de website kan men op een kalender zien wanneer een afspraak kan worden gemaakt. De afspraak geldt momenteel enkel voor het hoofdcommissariaat in Blankenberge. Wie zich met een afspraak aanbiedt op het kantoor, krijgt vanzelfsprekend voorrang.. Het blijft dus altijd mogelijk om een aangifte te doen zonder afspraak maar in dat geval zijn wachttijden mogelijk.

De afspraak is pas definitief op het moment dat de burger een bevestigingsmail ontvangt. In deze mail zal ook melding worden gemaakt van de basisdocumenten die men bij zich moet hebben bij de aangifte.

Men kan een afspraak maken via een linkknop op onze website (zie onderaan onze homepagina) en facebookpagina. Het is tevens mogelijk om ter plaatse in het commissariaat een afspraak te laten vastleggen.

Contacteer ons

Dringende politiehulp
101

Algemene informatie
050 42 98 42