Wat moet ik doen wanneer ik de gestructureerde mededeling niet vermeld heb op mijn overschrijving die ik ontving naar aanleiding van een onmiddellijke inning?

Heb je een fout gemaakt bij de betaling van de boete? Dan heb je normaalgezien via de post een brief ontvangen. Zodra je deze brief hebt, kan je op www.verkeersboetes.be je betaling corrigeren.

  1. Ga naar www.verkeersboetes.be
  2. Log je in aan de hand van het proces-verbaalnummer en de identificatiecode. Die gegevens vind je terug in het blauwe kader op de brief die je thuis kreeg.
  3. Eenmaal ingelogd, kan je betaling corrigeren.
  4. Vul de gegevens in op de pagina 'Correctie ongeldige betaling'. De 'Referentie van de betaling' vind je in de brief dewelke je via de post ontvangen hebt.
  5. Heb je de gegevens ingevuld? Klik dan op 'Corrigeer betaling'.

De politiediensten kunnen niet tussenkomen in de verwerking van de administratie van de verkeersboetes. Voor meer informatie kan je op weekdagen tijdens 08.00 en 17.00 uur terecht op www.verkeersboetes.be of op het telefoonnummer 02/278.55.60.

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via het contactformulier of telefonisch via 011 938 938.