Afwezigheidstoezicht

Aanvraag afwezigheidtoezicht

De politiezone Grensleie biedt u de mogelijkheid om tijdens uw afwezigheid uw onbeheerde woning in onze toezichtrondes te laten opnemen. Onder afwezigheid begrijpen wij de langdurige vakantieperiodes of de langdurige afwezigheid door occasionele omstandigheden, bijvoorbeeld door een opname in een ziekenhuis van een alleenstaande.

Daar maatschappelijke veiligheid slechts kan bereikt worden door krachten te bundelen rekenen wij in eerste instantie ook op U voor het maken van goede afspraken met vertrouwenspersonen zoals familie, buren, enz. .die meehelpen het toezicht uit te bouwen door een oogje in het zeil te houden.

Ons engagement bestaat uit :

  • Registratie van uw aanvraag.
  • Afleveren van een ontvangstbewijs.
  • Toezicht houden op uw woning (niet in de woning) volgens onze mogelijkheden.
  • Na afloop van de opgegeven periode ontvangt u een resultaatbrief.

Uw engagement bestaat uit:

  • De aanvraag dient betrekking te hebben op een bewoond pand waarop bewoners wettelijk geregistreerd staan
  • De woning is werkelijk tijdens deze periode onbewoond.
  • De afwezigheidperiode duurt minstens 7 kalenderdagen.
  • De aanvraag dient ons te bereiken uiterlijk 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum.
  • Bij uw aanvraag op voorhand al beschikken over de essentiêle gegevens die wij nodig hebben bij registratie.
  • U kunt deze vinden op (downloadlink)
  • Indien de periode wordt ingekort dan dient dit onverwijld medegedeeld te worden via ons centraal nummer 056510111.

Hoe uw aanvraag aan ons overmaken?

U kunt afwezigheidtoezicht aanvragen op twee manieren:

  • U kunt zich aanmelden via "police-on-web"
  • U kunt zich rechtstreeks wenden tot de lokale politie. Neem gerust contact op met uw onthaalpunt te Ledegem, Menen of Wevelgem.
  • Breng gerust een bezoekje op het onthaalpunt of contacteer uw wijkinspecteur.
  • De coördinaten kunt u op deze site terugvinden via (link)
Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer ons via info@pzgrensleie.be of 056 51 01 11.