Vacature : assistent lokaal Informatiekruispunt

Bij de inschrijving van elk voertuig en voor elke toegekende kentekenplaat, reikt de DIV een inschrijvingsbewijs (CIM) uit.

Het CIM bewijst dat het voertuig in België werd ingeschreven. Dit document wordt opgestuurd per post naar het adres van de hoofdverblijfplaats van de aanvrager.

Het inschrijvingsbewijs bestaat uit twee delen. Het deel "voertuig" moet steeds in het voertuig worden bewaard wanneer het voertuig op de openbare weg rijdt, stilstaat of geparkeerd wordt.

Zelfs wanneer het voertuig niet meer ingeschreven is, moet de eigenaar van het voertuig het volledig document bijhouden.

De DIV heeft vastgesteld dat  +/- 10.000 inschrijvingsbewijzen die via bpost verzonden werden, niet door de eigenaars in ontvangst werden genomen. Dit wil zeggen dat een groot aantal voertuigeigenaars niet over het goede inschrijvingsbewijs beschikken of gewoon zonder inschrijvingsbewijs rijden, wat niet mag!

Volgens een enquête van de DIV komt dat door het feit dat de voertuigeigenaar:

  • vergeten is om het document af te halen of,
  • verhuisd is, of
  • geen tijd had om het document af te halen of,
  • naar het buitenland vertrokken is, of
  • denkt dat een nieuwe plaat volstaat bij verandering van voertuig, of
  • de zending geweigerd heeft.
  • Wie zijn inschrijvingsbewijs via bpost niet heeft ontvangen, wordt dringend verzocht contact op te nemen met de DIV op het volgende e-mailadres

    Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

    Gelieve duidelijk het kentekennummer te vermelden

    en hoe het inschrijvingsbewijs moet worden bezorgd (verzending per post aan het adres van de eigenaar) of in ontvangst zal worden genomen (afhaling aan de loketten in Brussel of in een antenne). 

     

     

    Wie in de toekomst de Schengenzone wil verlaten of betreden, zal vanaf 7 april 2017 langer moeten aanschuiven op de luchthavens, in het treinstation en in de havens. Vanaf die datum verstrengen immers de identiteitscontroles.

    De politie vraagt dan ook aan alle reizigers om zich hierop voor te bereiden en op tijd te komen zodat hun reis vlekkeloos kan starten.

    Personen die geseind staan, nadat ze verschillende malen door een politiedienst werden uitgenodigd lopen voor hun vertrek tegen de lamp omdat elke seining ernstig zal genomen worden. Wie dus weet dat hij bijvoorbeeld zijn woonstverandering niet gemeld heeft of zijn verbod tot sturen nog moet tekenen, springt best voor zijn reis eens binnen in het politiekantoor.

    Jaarlijks voert de Studiedienst van de Vlaamse Regering een onderzoek uit bij de bevolking in het Vlaamse Gewest en het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest.

    Dit jaar zal dergelijk onderzoek worden uitgevoerd in Hoogstraten.

    De gekozen personen krijgen op voorhand een brief en een folder. De eerste brieven worden vanaf 15 maart 2017 verstuurd en het onderzoek loopt tot eind juni, begin juli 2017. Wanneer de interviewers juist langskomen in Hoogstraten hangt af van hun planning en de afspraken die ze kunnen maken.

    In het verleden is al gebleken dat burgers het onderzoek niet steeds vertrouwen en vervolgens contact opnemen met de politie. We willen onze burgers dan ook op de hoogte brengen dat dit onderzoek veilig & te vertrouwen is. Voor verdere vragen kan u steeds contact opnemen met Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. - 02/553 57 87. 

     studiedienst vlaamse regering

    phishing 2


    Het gaat hierbij om phishing- en malware e-mails ogenschijnlijk uit naam van Intrum Justitia. Via deze e-mails proberen oplichters uw persoonsgegevens in handen te krijgen en/of schadelijke software op uw computer te installeren.

     

    Wie een dergelijke email ontvangt doet er best aan de mail te negeren en zeker niet te klikken op de aanwezige linken. Bij verwijdering van deze mail, vragen wij u ook uitdrukkelijk om deze eveneens uit de prullenmand te verwijderen.


    U kan ook steeds klacht neer leggen op het centraal meldpunt van de overheid :

              meldpunt.belgie.be

    Je kan er melden dat je te maken hebt met valse mails, phishing, fraude met voorschotten,... of allerlei andere vormen van bedrog of schending van je rechten als consument. Je krijgt er algemeen advies over je probleem of een verwijzing naar een instantie die kan helpen.

     

     

    Vorige123Volgende