Voor welke redenen kan ik een klacht indienen?

Je kan een klacht indienen als je niet tevreden bent over de dienstverlening van de Lokale Politie Schoten met betrekking tot:

  • de manier waarop je werd behandeld of onthaald (bv. rechtstreeks contact met een medewerker/medewerkster, telefonisch contact, e-mails, het gedrag van een medewerker/medewerkster van de Lokale Politie Schoten …)
  • de informatie die je ontvangen hebt (bv. onvolledig, verkeerd, onbegrijpelijk …)
  • de doeltreffendheid van ons optreden (bv. de snelheid van interventie, de beschikbaarheid, de opvolging van jouw dossier)

Jouw klacht kan onontvankelijk verklaard worden als:

  • ze anoniem is
  • ze te vaag geformuleerd is
  • ze niet behoort tot de bevoegdheid van de Lokale Politie Schoten
  • ze al werd ingediend en/of al in behandeling is
  • ze in behandeling is bij het gerecht, het Comité P of de algemene inspectie
  • de feiten meer dan zes maanden geleden hebben plaatsgevonden.

Onontvankelijke klachten worden niet behandeld.

Je vraag blijft onbeantwoord? Contacteer Lokale Politie Schoten via het contactformulier of telefonisch via 03 680 12 70.